Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Одним із найрозповсюдженіших видів шахрайських схем на сьогодні залишається «Ваш родич потрапив у біду».
На телефон жертви надходить дзвінок, як правило, серед ночі або під ранок. Характерними тривожними інтонаціями співрозмовник повідомляє, що близька людина абонента потрапила у біду або затримана поліцією за правопорушення. Причини можуть називатися різні, наприклад: потрапив у лікарню, скоїв ДТП, побив людину тощо. Родичів потерпілих намагаються переконати, що, мовляв, для "вирішення питання" потрібні чималі гроші. Як закон, потерпілі, щоб врятувати рідну людину, у стані афекту ладні віддати останнє. Лише згодом їм доведеться дізнатися, що ніяких неприємностей у родича не було.
Вчергове нагадуємо: зверніть увагу родичів, особливо – якщо вони похилого віку, на необхідність бути обережними та інформуйте їх про випадки протиправних дій! Переконайте їх не діяти на емоціях. Наголошуйте на необхідності перевіряти будь-яку інформацію, отриману по телефону.
У разі, якщо вам надійшов подібний дзвінок, необхідно негайно зв’язатись з родичем або з тими людьми, які можуть бути поруч із ним, та перевірити інформацію. Коли ж телефон родича вимкнений, не панікувати, набрати «102» та перевірити дані про нібито проблеми із законом у ваших рідних.
Якщо вам телефонують і, називаючись родичем, повідомляють про халепу, задайте питання, відповідь на яке може знати лише близька людина.
Ваше намагання виручити своїх близьких за допомогою хабара, робить вас теж винними у злочині, передбаченому ст. 369 Кримінального кодексу України (Пропозиція або надання неправомірної вигоди службовій особі).