Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Юристи та адвокати – одна з найбільш стресових професій в Україні. Більшість юристів найскладнішим моментом своєї професії називали постійні стреси. Робота в постійному напруженні майже завжди призводить до емоційного та часто фізичного виснаження, загострюються хронічні захворювання, з'являються нові проблеми зі здоров'ям. І якщо в подібному режимі людина живе тривалий час, то це прямий шлях до професійного вигоряння. А «вигоряння» значно простіше попередити, ніж боротися з його наслідками. Давайте розглянемо докладніше найбільш стресові моменти професії юриста і методи боротьби з ними.
Ось деякі чинники, що створюють напругу в роботі юристів:
- Робота зі «складними» клієнтами: юристу і адвокату, який працює безпосередньо з замовниками, доводиться бути ще й психологом. Клієнти бувають різними: є такі, хто відкрито проявляє емоції (гнів, сльози і т.д.) і хоча ці почуття адресовані не юристу, але не помічати їх і відгородитися «глухою стіною» вміють далеко не всі.
- Недосконала судова система.
- Жорстке керівництво і складні взаємини з начальством.
- Фінансові моменти. Це і відповідальність за гроші клієнтів, і складності взаєморозрахунків із замовниками, і відмова від оплати гонорару або відтягування цього моменту.
- Висока конкуренція на ринку праці. Професія юриста, як і раніше входить в трійку найпрестижніших і бажаних в Україні. Конкуренція дуже висока.
Що важливо!
Якщо ви керівник:
- Потрібно розмовляти із співробітниками. Важливо не тільки слухати, а й чути своїх колег. Важливо оцінювати градус напруги в команді і ступінь задоволеності колективу: зарплатними очікуваннями, умовами роботи, кількістю вільного від роботи часу і т.д. Знати реальні настрої колективу потрібно обов'язково. Важливо пам'ятати про те, що попередити проблему набагато простіше, ніж справлятися з наслідками.
- Розширюйте повноваження, створюйте можливості кар'єрного росту. Людям властиво прагнути до нових вершин, знати, що їх досягнення помічають, цінують і заохочують.
- Дотримуйтесь вимог трудового законодавства: не затримуйте регулярно співробітників після роботи, оплачуйте вимушені затримки, вихідні дні повинні залишатися вихідними;
- Заохочуйте співробітників: важлива як матеріальна, так і емоційна складові, відпустка така ж важлива частина часу, як і робота. Краще кілька разів на рік на нетривалий час, ніж один раз на рік, але надовго. Про те, що мотивує ваших співробітників варто заздалегідь поцікавитися у них самих.
Що стосується самодопомоги:
- Фізичні навантаження: багато ходити пішки, бігати, танцювати, грати у командні види спорту, займатися йогою - вирішувати вам. Правило одне: фізична форма активності повинна приносити задоволення. Це відмінний спосіб переключити увагу з проблем на своє тіло. Учитися слухати, розвивати, підтримувати його у здоровому стані.
- Дозволяти собі маленькі і великі задоволення.
Слухайте себе, будьте в контакті з собою, піклуйтеся про себе. Але тут важливо розуміти, що величезна піца з солодкою газованою водою в 3 годині ночі не вписуються в концепцію турботи про власне тіло.
- Здорове харчування здатне давати необхідні організму сили для боротьби зі стресом. "В здоровому тілі здоровий дух"!
- Важливо кожен день 30 хвилин, а краще 1 годину проводити з вимкненим телефоном і мережею Інтернет. Це повинен бути ваше час, який найкраще провести в тиші.
- Спілкування. Рідні та близькі люди, друзі - вони здатні вислухати і подарувати позитивні емоції. Важливо вибиратися разом на прогулянки, пікніки, дружні посиденьки в кафе або у кіно.
Але є і такі ситуації, коли самому впоратися вже не представляється можливим: втрата апетиту, безсоння, апатія, спалахи гніву або паніки, загострення хронічних хвороб. Якщо ви спостерігаєте у себе подібні симптоми - звертайтеся до психолога. Адже зі здоров'ям, як і в юридичних питаннях, простіше вирішувати проблему на початковому її етапі.
Якщо бути до себе дбайливим, прислухатися до тих сигналів, які подає наше тіло - можна вчасно встигнути відрегулювати своє навантаження. Адже правильний баланс навантаження і відпочинку одна з головних запорук успішної кар'єри.