Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Звернення – це такий собі зв’язок між органом державної влади та громадянином. Воно може бути викладене у формі письмово або усно, пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» встановлено загальний термін розгляду звернень громадян – не більше одного місяця від дня надходження їх, а тих, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня отримання.
У випадках, коли порушені у зверненні громадян питання потребують додаткового опрацювання, отримання додаткової інформації, то керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
Поряд з цим термін розгляду звернень може бути скорочено від загального за наявності обгрунтованої письмової вимоги громадянина.
Першочергово розглядаються ті звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги.
Законодавством України визначено п’ятиденний термін для попереднього розгляду звернень громадян та перенаправлення їх за належністю відповідному органу чи посадовій особі у тому разі, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень підприємств, установ, організацій, яким адресовано таке звернення.
Звернення повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 «Закону України «Про звернення громадян», на підставі того, що звернення, оформлене без дотримання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян».
Відповідно до цієї статті у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
За результатами розгляду звернень громадян надається, за бажанням заявника, усна або письмова відповідь.