flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ Обліково-статистичної роботи суду за 2017 рік

04 січня 2018, 10:26

АНАЛІЗ

Обліково-статистичної роботи суду за   2017 рік

 

З метою проведення аналітичної роботи та об'єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи суду на перше  півріччя 2018 року та відповідно до листа ТУ ДСА України в Сумській області №  03-1970/17 від 20.12.2017 року проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Роменському міськрайонному суді Сумської області, вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання статистичних звітів, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області.

Роменський міськрайонний суд  здійснює свою діяльність на засадах верховенства права з дотриманням конституційних засад судочинства щодо захисту та забезпечення прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у, орієнтуючись на підвищення ефективності функціонування незалежного і неупередженого суду.

Основними завданнями обліково-статистичної роботи у Роменському міськрайонному суді є: здійснення повного та всебічного обліку та аналізу руху  справ та результатів їх розгляду,  формування та аналіз статистичної інформації, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду.

Судова статистика  у Роменському міськрайонному суді призначена для вироблення якісних статистичних даних з метою задоволення інформаційних потреб органів судової влади України на загальнодержавному та регіональному рівнях, а також на рівні суду.

Крім того, судова статистика служить для задоволення потреб зовнішніх користувачів у якісній статистичній інформації та інформування широкого кола громадськості через оприлюднення статистичних даних про стан здійснення правосуддя в суді.

Роменським міськрайонним  судом використовуються такі основні механізми удосконалення роботи судової статистики та збирання й обробка статистичних даних:

Механізм 1. Забезпечення побудови статистичного звіту в автоматичному режимі після введення відповідних показників із переліку відомостей про судові справи у повному обсязі і без помилок. Цей механізм передбачає можливість зберігання інформації з обґрунтуванням наявності помилок з об’єктивних причин у звіті для подальшого аналізу.

Механізм 2. Застосування режиму маршрутизації документів, який передбачає регламентацію дій щодо маршруту проходження документів, забезпечує своєчасне створення документів, а також контроль повного циклу їхньої обробки з одночасним наповненням показників.

Механізм 3. Організоване надання працівнику, помічнику голови суду, повного доступу до відповідних центральних баз даних автоматизованої системи документообігу суду для подальшого узагальнення та аналізу  судової практики із застосуванням режиму генерації звітів користувача.

Механізм 4. Систематизація перевірки звітів  для виявлення помилок та невілювання їх у подальшому.

Механізм 5. Перевірка справ перед відправленням до суду апеляційної інстанції на предмет правильності заповнення статистичних карток у КП «ДСС».

Механізм 6. Перехресна перевірка звітів.

В процесі виконання вказаного аналізу було використано:

  • План основних напрямків роботи Роменського міськрайонного суду на 2017 року (наряд №01-29);
  • Матеріали щодо виконання планів роботи суду, матеріали узагальнення судової практики Роменського міськрайонного суду, копії доповідних інформацій (наряд 01-30);
  • протоколи виробничих нарад працівників апарату суду та суддів(наряд 01-06, наряд 01-05);
  • нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку та реєстрації судових

справ;

  • Методичні рекомендації щодо проведення огляду даних судової статистики, аналізу обліково-статистичної роботи територіальними управліннями держаної судової адміністрації та загальними судами.

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді; Положення про автоматизовану систему документообігу суду; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу; Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією про порядок роботи з технічними засобами фіксування судового процесу (судового засідання), Інструкцією щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, Інструкцією щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, рішеннями Ради суддів загальних судів, постановами колегії, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та територіального управління Державної судової адміністрації, іншими нормативно-правовими актами.

Обліково-статистична робота в суді протягом 2017 року проводилась відповідно до плану роботи суду на І та ІІ півріччя  2017 року. Дані плани затвердженні  рішенням зборів суддів  суду від 08 грудня 2016 року № 63 та 07 червня 2017 року № 8. В кінці кожного плану, на окремому аркуші, долученому до нього, наявні підписи всіх працівників апарату суду про ознайомлення з ним. Всі заплановані заходи суддями та працівниками апарату суду виконані в строки, визначені самим планом, що стверджується відповідними відмітками та наявністю відповідних документів в нарядах згідно номенклатури справ.

Зборами суддів Роменського міськрайонного суду  затверджено Засади використання автоматизованої системи документообігу суду ( рішення зборів суддів  від 11.08.2015 року № 12 із наступними змінами та доповненнями).

Для впорядкування роботи суду розроблена і затверджена  номенклатура справ Роменського міськрайонного суду на 2017 рік.

В Роменському міськрайонному суду Сумської області приділяється особлива увага організації роботи канцелярії суду, веденню діловодства та організації контролю за виконанням документів, складанню, оформленню службових документів, введенню первинного обліку, стану обліково – статистичної  роботи суду, організації роботи архіву суду.

Відповідно до плану роботи суду на І та ІІ півр. 2017 року   в Роменському міськрайонному суді було заплановано та проведено перевірки роботи канцелярії суду з наступних питань :

  • Проаналізовано стан діловодства в суді за 2-ге півр. 2016 року;
  • Перевірено приймання, облік і зберігання речових доказів у Роменському міськрайонному суді за 2016 рік;
  • Перевірено стан ведення нарядів суду згідно номенклатури на 2017 рік;
  • Перевірено роботу відділу кримінальної канцелярії з питання звернення до виконання рішень суду у справах кримінального судочинства;
  • Перевірено стан та порядок ведення діловодства та обліково-статистичної роботи адміністративним відділом суду за 2016 рік;
  • Перевірено роботу канцелярії суду щодо контролю за прийняттям та обліком апеляційних скарг на судові рішення. Вчасність направлення справ до апеляційної інстанції;
  • Проведено перевірку організації роботи секретарів судових засідань на предмет своєчасного та якісного виготовлення журналів судового засідання;
  • Проведено аналіз стану діловодства в суді за І півр.2017 року;
  • Проведено аналіз стану звернення постанов суду до виконання у справах про адміністративні правопорушення;
  • Здійснено перевірку обліку, використання та зберігання печатки та штампу суд;
  • Перевірено стан дотримання вимог Інструкції з діловодства щодо опрацювання вхідної кореспонденції суду, в тому числі що надійшла електронною поштою, за 2017 рік;
  • Перевірено стан дотримання вимог Інструкції з діловодства щодо реєстрації та надсилання вихідної кореспонденції суду, в тому числі електронною поштою, за 2017 рік;
  • Перевірено порядок видачі судових справ для ознайомлення;
  • Перевірено стан та умови зберігання речових доказів, правильності ведення документів;
  • Здійснено перевірку щодо розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію.

Після виконання вказаних перевірок та відповідних аналізів, виконавцями складено відповідні акти та аналізи.

Акти перевірок обговорені на виробничих нарадах суддів та працівників апарату суду. Звернуто увагу що відповідальні працівники виконують свої функціональні  обов’язки і беззаперечно дотримуються  вимог Інструкції з діловодства в місцевому загалі суді та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання діяльності місцевого загального суду.

Недоліків при перевірках не виявлено.

З метою застосування єдиної судової практики при розгляді різних категорій справ у суді протягом І та ІІ півр.  2017 року на виконання плану роботи суду проведено аналізи та узагальнення:

  • Проаналізовано стан судимості по м. Ромни та Роменському району та деякі статистичні дані про розгляд  інших категорій справ за 2016 рік;
  • Проаналізовано стан здійснення правосуддя за 2016 рік;
  • Проаналізовано обліково-статистичну роботу суду за 2016 рік;
  • Проаналізовано стан роботи суду зі зверненнями громадян за 2016 рік;
  • Проаналізовано стан висвітлення інформації на офіційному сайті суду та в місцевих ЗМІ протягом 2016 року;
  • Проведено узагальнення причин скасування рішень Роменського міськрайонного суду апеляційною та касаційною інстанціями за 2016 рік;
  • Щоквартально здійснювалося узагальнення причин скасування судових рішень та повернення справ на новий розгляд, порушення строків розгляду справ, передбачених КАС України (на виконання листа Харківського апеляційного адміністративного суду);
  • Проаналізовано стан обліку та сплати судового збору за 2016 рік;
  • Узагальнено судову практику розгляду судом справ щодо визнання права власності на самочинне будівництво за 2016 рік;
  • Узагальнено судову практику розгляду судом справ про адміністративні правопорушення передбачені ст.130 КУпАП за 2016 рік;
  • Узагальнено судову практику розгляду судом клопотань щодо арешту майна та скасування арешту майна за 2016 рік;
  • Узагальнено інформацію про кількість судових рішень винесених з посиланням на рішення Європейського суду з прав людини;
  • Узагальнено інформацію скасування судових рішень Роменського міськрайонного суду апеляційними інстанціями у 1 півр.2017 року;
  • Проаналізовано судову практику розгляду кримінальних проваджень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів за 9 м.2017 року;
  • Узагальнено розгляду  судом кримінальних проваджень та справ про адміністративні правопорушення щодо корупційних злочинів та корупційних діянь за І півр.2017 року;
  • Проведено Узагальнення практики розгляду Роменським міськрайонним судом справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст.130 КУпАП станом на 15 листопада 2017 року.

Всі узагальнення та аналізи були обговорені на виробничих нарадах суддів.

З працівниками апарату суду проведено виробничі навчання на теми:

  • Вимоги до виконавчого документа (Закон України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 року;
  • Система судоустрою (Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 РОКУ №1402-VIII);
  • Принципи державної служби (Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII);
  • Додаткові заходи здійснення фінансового контролю відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» ВІД 14.10.2014 року № 1700-VII);
  • Повернення судового збору (Закон України «Про судовий збір» від08.07.2011 року № 3674-VI);
  • Порядок складання та оформлення протоколів про окремі процесуальні дії (ЦПК України);
  • Дисциплінарні стягнення: строки застосування, порядок застосування, оскарження (КЗпП України);
  • Порядок надання медичного висновку у зв’язку з неможливістю виконання державним службовцем службових обов’язків за станом здоров’я, затверджений Наказом Національного агентства України з питань державної служби, Міністерства охорони здоров’я України від 13 квітня 2016 року №80/352;
  • Строки накладення адміністративного стягнення у справах про адміністративні правопорушення;
  • Порядок стажування державних службовців, затверджений Наказом Національного агентства з питань державної служби від 03 березня 2016 року №48;
  • Цивільна процесуальна дієздатність;
  • Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування , затверджені Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 року №158.

Також судді разом з помічниками суддів здійснювалося  вивчення Законів України, Постанов Пленуму ВСУ, Постанов Пленуму ВАСУ, листів Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ та іншої судової практики.

Постійно здійснюється вивчення рішень Європейського суду з прав людини з метою дотримання при розгляді справ.

Беручи до уваги, що одним з головних принципів організації судової влади є суддівське самоврядування, призначенням якого є вирішення питання внутрішньої діяльності судів у суді, відповідно до статті 126 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», протягом  2017 року проводились збори та наради суддів, на яких всебічно розглядались питання покращення ефективності роботи, аналізу стану здійснення судочинства, наявної проблематики та щодо інших питань що входять до компетенції зборів суддів.

Також на виконання рішення № 28 Ради суддів загальних судів від 02 квітня 2015 року на офіційному сайті суду  в рубриці «Організація роботи суду» в підрубриці «Показники діяльності суду» висвітлюються базові показники ефективності діяльності Роменського міськрайонного  суду.

Слід зазначити, що на офіційній веб-сторінці Роменського міськрайонного суду  здійснюється оприлюднення звітності про стан здійснення правосуддя, висвітлюються всі проведені узагальнення та аналізи, в рубриці «Новини» проводиться висвітлення судових справ що розглянуті судом, та інші питання що пов’язані з діяльністю суду.

По роботі з кадрами забезпечено вчасність подання  електронних декларацій відомостей про доходи та зобов’язання фінансового характеру  суддями, державними службовцями, та працівниками патронатної служби. Складено графіки основних та додаткових відпусток для суддів та працівників апарату суду. Щоквартально надається звіт в ТУ ДСА  України в Сумській області щодо підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації кадрів. Щомісяця головним спеціалістом по роботі з персоналом подається інформація про фактичну та штатну чисельність працівників Роменського міськрайонного  суду.

Організація і здійснення контролю за достовірністю, об’єктивністю, стабільністю цілісністю подання статистичної інформації про роботу суду покладено на керівника апарату  суду Богдана І.І.

 Керівником апарату  суду відповідно до плану роботи було проведено перевірку якості знань Інструкції з діловодства та Положення про автоматизовану систему документообігу.

Зауважень та недоліків при даній перевірці не виявлено, що підтверджує, що робота  ведеться на належному рівні.

 Особливу увагу при веденні обліково – статистичної роботи в  2017 році було звернуто   на :

-  реєстрацію справ та матеріалів;

- заповнення обліково-статистичних карток на справи  та матеріали. Тут звернуто увагу на той факт, що саме картки є первинним документом, за яким справа (матеріал) обліковується у звітах про роботу суду. Таким чином, саме якісне та своєчасне  заповнення зазначених карток  призводить  до  належного формування статистичної звітності за допомогою комп’ютерної програми Д -3;

-  правильність та достовірність заповнення  справ призначених суддею до розгляду, так як їх правильне ведення призводить до належного  заповнення обліково-статистичних карток.

З метою недопущення помилок та  недоліків в організації обліково-статистичної роботи і причин, що сприяють їх виникненню, керівником апарату суду та головним спеціалістом з інформаційних технологій  постійно надаються роз’яснення з актуальних питань, а саме, щодо правильної реєстрації судових справ, матеріалів і відображення їх у статистичних звітах, практична та методична допомога. Після кожного оновлення програми АСДС працівники суду вивчають зміни, які відбулися в програмі та знайомляться зі змістом «Довідки», що знаходиться в програмі ДЗС. Також було проведено навчання з помічниками суддів щодо правильності заповнення обліково-статистичних карток по справах.

Обліково-статистична робота в Роменському міськрайонному суді аналізується звітними періодами, складаються огляди статистичних даних та аналітичні таблиці, в яких дані порівнюються з аналогічним звітним періодом, а також відображається динаміка зростання та зменшення надходження всіх категорій судових справ.

За забезпечення  функціонування автоматичної системи Документообігу суду, оновлення  та  інформування адміністратора автоматизованої системи  ДСА України про проблеми, що виникають під час використання автоматизованої системи відповідає головний спеціаліст з інформаційних технологій Василенко О.Ю.,  який надає  методичну та практичну допомогу працівникам апарату з питань обліково-статистичної роботи та діловодства, в тому числі після відповідних оновлень автоматизованої системи документообігу, з метою усунення проблем, що виникають під час роботи з нею.

Відповідальними за ведення первинного обліку документів в суді є: ст. секретар суду Мега О.А., секретарі суду – Калюжна К.Ю., Стрельченко О.М., Бут В.І., Духіна А.В., Лисенко Л.М., Чепурко І.В., Слуцька Н.П.. Вказаними працівниками, у відповідності вимогами Інструкції з діловодства, виконується облік і реєстрація судових справ, а також інших матеріалів, що надходять до суду, заповнюються всі реквізити, передбачені формами обліково-статистичних карток та журналів в електронному і в письмовому вигляді, відображається достовірна інформація відповідно до руху судових справ та матеріалів в суді.

Відповідно  до «Про затвердження форми картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та Інструкції щодо її формування»(Наказ  ДСА України від 05.12.2013 р. № 169)  відповідальним працівником апарату суду (секретарем суду Чепурко І.В.) вноситься достовірна інформації в картки на осіб, стосовно яких судами розглянуто кримінальні справи та  на підставі яких формуються  звіти  за формами № 6-8.

Відповідальними за складання статистичних звітів в Роменському міськрайонному суді є: ст. секретар суду Мега О.А. ( Звіт ф. 1-мзс, Ф  2- ц  розділ 4-с ), секретар суду Бут В.І. (за Ф - 1, Ф - 1-1, 1-л), секретар суду Стрельченко О.М. (за Ф 2-Ц), секретар  суду Лисенко Л.М. (за Ф 2-А, 2-ц розділ 4 «Розгляд справ окремого провадження), секретар суду Калюжна К.Ю. (за Ф -3), секретар суду Духіна А.В. (за Ф - 2 розділи 6,  за Ф-2-а розділ 6-а), секретар суду Чепурко І.В. – звіт Ф 6-8, секретар суду Слуцька Н.П.( звіт № 10 «судовий збір»).

Організацією складання та обробки статистичних звітів, підготовки аналізів даних судової статистики з визначенням тенденцій динаміки основних показників судочинства, підготовки відповідних довідок та інформацій, узагальнень щодо роботи суду, в т.ч. узагальнень судової практики займається помічник голови суду Марюха В.О.

Вищевказані працівники мають наступну освіту - Лисенко Л.М., Чепурко І.В., Духіна А.В., Калюжна К.Ю.,  Марюха В.О. - вищу юридичну освіту (диплом спеціаліста), Василенко О.Ю. вищу освіту за спеціальністю інформатика з кваліфікацією математик- програміст. Слуцька Н.П. – базову вищу ( диплом бакалавра),  Стрельченко О.М., Мега О.А. – неповну  вищу юридичну освіту (диплом молодшого спеціаліста). Бут  В.І. - середню спеціальну юридичну освіту. Старший секретар суду Мега О.А. здобуває вищу освіту навчаючись на заочному відділенні  в Сумському державному університеті.  Слід зазначити, що деякі  працівники мають значний досвіт  роботи в суді, тривалий час працюють в суді на різних посадах: Стрельченко О.М. — понад 30 років, Бут В.І. – понад  25 роки.

 Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів, складання звітів забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи. Випадків порушення послідовності реєстрації справ виявлено не було.

У статистичних звітах, які Роменський міськрайонний суд Сумської області (згідно затвердженого графіку) подає до ТУ ДСА у Сумській області, відображається повна та достовірна інформація. Звіти будуються в автоматичному режимі без  помилок, що являється підтвердженням того, що обліково – статистична робота ведеться на належному рівні.

Задля зручності та з метою швидкого розгляду та вирішення справи суд здійснює повідомлення  учасників процесу про розгляд справи шляхом направлення SMS-повідомлення на мобільний номер, що зазначений в заяві.

З метою спрощення отримання пересічними громадянами інформації стосовно результатів перегляду справи без необхідності звернення до створено можливість знаходження інформації про розгляд справи на офіційному веб-сайті суду за номером  справи.

У суді  постійно проводиться робота, спрямована на покращення стану ведення обліково-статистичних карток. Головним спеціалістом з інформаційних технологій надається практична допомога працівникам апарату суду, які безпосередньо несуть відповідальність за внесення даних в обліково-статистичні картки, а саме проводяться навчання з наданням роз’яснень щодо внесення даних до КП «ДЗС». Окрім того, проводяться  заняття з помічниками суддів, на яких аналізуються помилки, допущені під час заповнення обліково-статистичних карток.

У разі потреби отримання рекомендацій та консультацій щодо роботи програмного забезпечення, у разі наявності проблемних питань з приводу роботи КП «Д-З», а також для отримання оперативної допомоги для вирішення питань, головний спеціаліст з ІТ співпрацює з  фахівцями служби  технічної підтримки ДП «Інформаційні судові системи».

З приводу питань організації ведення судової статистики, порядку  складання та здачі статистичних звітів про роботу суду головою суду та керівником апарату суду протягом року проводилися оперативні наради з працівниками суду щодо обговорення проблемних питань. Крім того, протягом року проводилися оперативні наради щодо організації роботи канцелярії суду та роботи суду в цілому.

Протягом звітного періоду керівником апарату суду проводилися наради з працівниками апарату суду стосовно:

- використання КП «Діловодство спеціалізованого суду» з урахуванням можливостей нових версій, а саме  щодо введення присяжних для розгляду справ у цивільному судочинстві та визначення відповідальних осіб щодо ведення табеля присяжних;

- щодо своєчасного направлення судових рішень до ЄДРСР;

- проблем заповнення відомостей щодо судового збору в картці справи та обліково-статистичній картці, що впливають на коректне формування звіту форми №10;

- вивчення Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 р. № 2147-VІІІ.

Разом з тим основним джерелом отримання інформації та відповідних знань для працівників судової статистики з питань обліково-статистичної роботи є надання методичної допомоги  ТУ ДСА України  в Сумській області та ДП «Інформаційні судові системи» шляхом проведення семінарів-навчань, особливо при встановленні нових версій діловодства.

Працівники  апарату суду постійно приділяють увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінально процесуального  кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та інших законів та підзаконних актів, які потрібні їм під час роботи.

Вивчення і запровадження позитивного досвіду здійснюється постійно як керівництвом суду, так і безпосередньо суддями та працівниками апарату  суду.

Згідно плану роботи суду проводяться аналізи та узагальнення, щодо діяльності суду у здійсненні правосуддя. Узагальнення  проводяться щорічно або кожні півроку. Проводяться узагальнення судової практики щодо розгляду різних категорій справ.

Проведення аналітичних досліджень по конкретним проблемним питанням допомагає виробити певну практику вирішення цих питань, виявити негативні моменти та наслідки і внести конкретні пропозиції і рекомендації по поліпшенню стану організації роботи  в суді. За результатами узагальнень та аналізів, проводяться оперативні наради з суддями та працівниками апарату суду, де висвітлюються найбільш актуальні  та проблемні питання,  які спрямовані на надання практичної та методичної допомоги працівникам апарату суду, а саме працівникам  відповідальним за обліково – статистичну роботу суду.

Роменський міськрайонний суд постійно удосконалює процес збору та обробки статистичних даних  та позитивно відноситься щодо  впровадження  та подальшого використанням інноваційних технологій в роботі суду та запровадження  Єдиної   судової  інформаційно – телекомунікаційної системи.

 

З огляду на викладене, можна зробити висновок, що обліково-статистична робота у Роменському міськрайонному суді  ведеться  на належному рівні та здійснюється  відповідно до нормативно-правових документів, які регулюють питання обліково-статистичної роботи.

 

ГОЛОВА РОМЕНСЬКОГО

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ

СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ                                                       О.Ф.ЯКОВЕЦЬ

 

Вик: пом. голови суду Марюха В.О.

         Тел.(05448) 2-32-44