flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково – статистичної роботи суду за 2015 рік

04 січня 2016, 16:39

Завданням судової влади є захист прав і свобод людини і громадянина та їх гарантії визначають зміст та спрямованість діяльності правової держави.

З метою проведення аналітичної роботи та об'єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи суду на перше   півріччя 2016 року та відповідно до листа ТУ ДСА України в Сумській області №  03-5389/15 від 16.12.2015 року проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Роменському міськрайонному суді Сумської області, вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання статистичних звітів, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області.

В процесі виконання вказаного аналізу було використано:

-                план роботи суду на перше  та друге півріччя 2015 року (наряд №01-29/15);

-                Матеріали щодо виконання планів роботи суду, матеріали узагальнення судової практики Роменського міськрайонного суду, копії доповідних інформацій (наряд 01-30/15);

-                протоколи виробничих нарад працівників апарату суду та суддів(наряд 01-06/15, наряд 01-05/15);

-                нормативно-правові акти, що регулюють питання обліку та реєстрації судових

справ;

-                Методичні рекомендації щодо проведення огляду даних судової статистики, аналізу обліково-статистичної роботи територіальними управліннями держаної судової адміністрації та загальними судами.

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді; Положення про автоматизовану систему документообігу суду; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу; Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією про порядок роботи з технічними засобами фіксування судового процесу (судового засідання), Інструкцією щодо заповнення і подання форми статистичної звітності №1-ОП "Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ", Інструкцією щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, Інструкцією щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією щодо заповнення форми статистичного звіту №1-Л, Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, рішеннями Ради суддів загальних судів, постановами колегії, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та територіального управління Державної судової адміністрації, іншими нормативно-правовими актами.

Обліково-статистична робота в  2015 році проводилась відповідно до плану роботи суду на 2015 рік. Даний план затверджений рішенням зборів суду від 30 грудня 2014 року ( на перше півріччя 2015 року) та 15 червня 2015 року ( на друге півріччя 2015 року). В кінці плану, на окремому аркуші, долученому до нього, наявні підписи всіх працівників апарату суду про ознайомлення з ним. Всі заплановані заходи суддями та працівниками апарату суду виконані в строки, визначені самим планом, що стверджується відповідними відмітками та наявністю відповідних документів в нарядах згідно номенклатури справ, затверджених на 2015 рік.

Первинний облік документів  та діловодство в Роменському міськрайонному суді ведеться  відповідно до «Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, Апеляційних судах областей, Апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ» затвердженою наказом Державної судової адміністрації України  17 грудня 2013 року № 173 та комп’ютерної програми «Д-3», яка введена в Роменської міськрайонному суді Сумської області суді з 04 січня 2011 року відповідно до Положення п автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради Суддів України від 26.11.2010 року № 30, з наступними змінами та доповненнями.

У зв'язку з прийняттям Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» та з метою вдосконалення роботи з автоматизованою системою документообігу рішенням Ради суддів України від 02 квітня 2015 року № 25 затверджено нову редакцію Положення про автоматизовану систему документообігу суду, яка використовується в суді.

Для впорядкування роботи суду розроблена і затверджена  номенклатура справ Роменського міськрайонного суду.

В Роменському міськрайонному суду Сумської області приділяється особлива увага організації роботи канцелярії суду, веденню діловодства та організації контролю за виконанням документів, складанню, оформленню службових документів, введенню первинного обліку, стану обліково – статистичної  роботи суду, організації роботи архіву суду.

Відповідно до плану роботи суду в  2015 році в Роменському міськрайонному суді було заплановано та проведено перевірки роботи канцелярії суду з наступних питань :

-                перевірено стан організації роботи секретарів судового засідання;

-                перевірено виконання своїх функціональних обов’язків судовими розпорядниками;

-                проаналізовано роботу зі зверненнями громадян ;

-                проаналізовано стан роботи архіву суду;

-                перевірено стан ведення нарядів згідно номенклатури;

-                стан та умови зберігання речових доказів в суді;

-                проаналізовано стан діловодства в суді;

-                перевірено стан та порядок ведення діловодства та обліково – статистичної роботи  адміністративним  відділом канцелярії;

-                перевірено стан та порядок ведення діловодства та обліково – статистичної роботи  відділом канцелярії з адміністративних правопорушень;

-                перевірено роботу кримінальної канцелярії по зверненню судових рішень до виконання;

-                перевірено роботу цивільної канцелярії суду щодо звернення судових рішень до виконання;

-                перевірено облік, використання та зберігання  печатки та штампу суду;

-                перевірено стан ведення діловодства в архіві суду;

-                перевірено стан дотримання вимог щодо прийняття та реєстрації вхідної кореспонденції суду;

-                перевірено стан дотримання вимог щодо прийняття та реєстрації вихідної кореспонденції суду;

-                перевірено роботу консультанта з кадрової роботи щодо  дотримання вимог по веденню та зберіганню особових справ та трудових книжок працівників суду;

-                 перевірка стану ведення кадрової роботи та кадрового діловодства в суді.

Після виконання вказаних перевірок та відповідних аналізів, виконавцями складено відповідні акти та аналізи.

Акти перевірок обговорені на виробничих нарадах суддів та працівників апарату суду. Звернуто увагу що відповідальні працівники виконують свої функціональні  обов’язки і беззаперечно дотримуються  вимог Інструкції з діловодства в місцевому загалі суді та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання діяльності місцевого загального суду.

Деякі недоліки, виявлені при проведенні вищезазначених перевірок, визнані незначними і були усунутими під час перевірки.

 З метою застосування єдиної судової практики при розгляді різних категорій справ у суді протягом 2015 року на виконання плану роботи та на вимогу вищестоящих судів проведено аналізи та узагальнення:

-                Проаналізовано дотримання строків розгляду кримінальних справ в 2-му півріччі 2014 року в яких обвинувачені тримаються під вартою;

-                Проаналізовано дотримання строків розгляду цивільних справ в 2-му півріччі 2014 року;

-                Проведено узагальнення скасування рішень суду за 2014 рік та за 1 півріччя 2015 року;

-                Узагальнено судову практику розгляду судом цивільних справ по залишенню позовних заяв без руху за 2014 рік;

-                Узагальнено судову практику розгляду скарг на дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби за 2014 рік;

-                Узагальнено судову практику розгляду судом кримінальних справ щодо злочинів проти безпеки руху та експлуатації транспорту за 2014 рік;

-                Узагальнено судову практику розгляду слідчими суддями клопотань про надання тимчасового доступу до речей та документів за 1 квартал 2015 року;

-                Узагальнено судову практику розгляду цивільних справ про спори, що виникають із житлових правовідносин за 1 півр.2015 року;

-                Узагальнено судову практику розгляду справ про адміністративні правопорушення передбачені ст..130 КУпАП за 1 квартал 2015 року;

-                Проведено аналіз застосування  запобіжних заходів застосованих судом у 1кварталі 2015 року;

-                Узагальнено судову практику здійснення кримінального провадження на підставі угод за 1 півріччя 2015 року;

-                Узагальнено судову практику щодо розгляду слідчими суддями клопотань про застосування  заходів забезпечення кримінального провадження за 9 місяців 2015 року;

-                Узагальнено судову практику застосування статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України за період 2012-2014 років;

-                Узагальнено судову практику застосування глав 1-4 розділу ІІІ  Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду та вирішення адміністративних справ  в 2014 році.

З працівниками апарату суду проведено виробничі навчання на теми:

-                Індекси реєстрації та обліку судових справ (матеріалів кримінального провадження) у місцевому загальному суді відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах,..(Наказ ДСА України від 17.12.2013 року № 173);

-                Застосування технічних засобів фіксування кримінального провадження відповідно до Кримінального процесуального кодексу України;

-                Порядок видачі (надсилання) справ для ознайомлення та копій судових документів відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах,..(Наказ ДСА України від 17.12.2013 року № 173);

-                Провадження про виконання постанов про застосування громадських робіт відповідно до КУпАП;

-                Порядок сплати судового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір»;

-                Відомості, які не можуть бути розголошені в текстах судових рішень, відкритих для загального доступу відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень»;

-                Строки накладення адміністративного стягнення відповідно до КУпАП;

-                Поняття позовної давності, її види згідно ЦПК України;

-                Правила етичної поведінки державних службовців  (Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 року);

-                Залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви (ЦПК України);

-                Гласність і відкритість судового процесу (Закон  України «Про судоустрій і статус суддів»);

-                Порядок виконання судових рішень у кримінальному провадженні (КПК України).

Також на виконання рішення № 21 Ради суддів загальних судів від 13 лютого 2014 року в апеляційний суд Сумської області направляються базові показники ефективності діяльності Роменського міськрайонного  суду.

Інформація про хід виконання рішень XII позачергового з’їзду суддів України надається до 5 числа місяця, що слідує за закінченням кварталу.

Організація і здійснення контролю за достовірністю, об’єктивністю, стабільністю цілісністю подання статистичної інформації про роботу суду покладено на керівника апарату  суду Богдана І.І.

 Керівником апарату  суду відповідно до плану роботи проведена перевірка щодо вивчення стану організації роботи з ведення діловодства та обліково-статистичної роботи. Зауважень та недоліків при даній перевірці не виявлено, що підтверджує, що робота  ведеться на належному рівні.

          Особливу увагу при веденні обліково – статистичної роботи в  2015 році було звернуто   на :

         -  реєстрацію справ та матеріалів,

- заповнення обліково-статистичних карток на справи  та матеріали. Тут звернуто увагу на той факт, що саме картки є первинним документом, за яким справа (матеріал) обліковується у звітах про роботу суду. Таким чином, саме якісне та своєчасне  заповнення зазначених карток  призводить  до  належного формування статистичної звітності за допомогою комп’ютерної програми Д -3.

-  правильність та достовірність заповнення  справ призначених суддею до розгляду, так як їх правильне ведення призводить до належного  заповнення обліково-статистичних карток;

З метою недопущення помилок та  недоліків в організації обліково-статистичної роботи і причин, що сприяють їх виникненню, керівником апарату суду та головним спеціалістом з інформаційних технологій  постійно надаються роз’яснення з актуальних питань, а саме, щодо правильної реєстрації судових справ, матеріалів і відображення їх у статистичних звітах, практична та методична допомога. Після кожного оновлення програми АСДС працівники суду вивчають зміни, які відбулися в програмі та знайомляться зі змістом «Довідки», що знаходиться в програмі ДЗС.

Обліково-статистична робота в Роменському міськрайонному суді аналізується звітними періодами, складаються огляди статистичних даних та аналітичні таблиці, в яких дані порівнюються з аналогічним звітним періодом, а також відображається динаміка зростання та зменшення надходження всіх категорій судових справ.

За забезпечення  функціонування автоматичної системи Документообігу суду, оновлення  та  інформування адміністратора автоматизованої системи  ДСА України про проблеми, що виникають під час використання автоматизованої системи відповідає головний спеціаліст з інформаційних технологій Василенко О.Ю.,  який надає  методичну та практичну допомогу працівникам апарату з питань обліково-статистичної роботи та діловодства, в тому числі після відповідних оновлень автоматизованої системи документообігу, з метою усунення проблем, що виникають під час роботи з нею.

Відповідальними за ведення первинного обліку документів в суді є: ст. секретар суду Слуцька Н.П., секретарі суду – Калюжна К.Ю., Стрельченко О.М., Бут В.І., Духіна А.В., Лисенко Л.М., Чепурко І.В., Мега О.А. Вказаними працівниками, у відповідності вимогами Інструкції з діловодства, виконується облік і реєстрація судових справ, а також інших матеріалів, що надходять до суду, заповнюються всі реквізити, передбачені формами обліково-статистичних карток та журналів в електронному і в письмовому вигляді, відображається достовірна інформація відповідно до руху судових справ та матеріалів в суді.

Відповідно  до «Про затвердження форми картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та Інструкції щодо її формування»(Наказ  ДСА України від 05.12.2013 р. № 169)  відповідальним працівником апарату суду (секретарем суду Чепурко І.В.) вноситься достовірна інформації в картки на осіб, стосовно яких судами розглянуто кримінальні справи та  на підставі яких формуються  звіти  за формами № 6-9.

Відповідальними за складання статистичних звітів в Роменському міськрайонному суді є: ст. секретар суду Слуцька Н.П. (Ф  2- ц  розділ 4-с ), секретар суду Бут В.І. (за Ф - 1,  Ф - 1-Л, Ф - 1-1), секретар суду Стрельченко О.М. (за Ф 2-Ц), секретар  суду Духіна А.В. (за Ф 2-А), секретар суду Калюжна К.Ю. (за Ф -3), секретар суду Лисенко Л.М.( за Ф - 2 розділи 6, 6-а,2-д), секретар суду Чепурко І.В. - звіт 1-ОП, 6-8., секретар суду Мега О.А. ( звіт № 10 «судовий збір»).

 Організацією складання та обробки статистичних звітів, підготовки аналізів даних судової статистики з визначенням тенденцій динаміки основних показників судочинства, підготовки відповідних довідок та інформацій, узагальнень щодо роботи суду, в т.ч. узагальнень судової практики займається помічник голови суду Марюха В.О.

Вищевказані працівники мають наступну освіту - Лисенко Л.М., Чепурко І.В., Духіна А.В., Калюжна К.Ю. - вищу юридичну освіту (диплом спеціаліста), Слуцька Н.П. – базову вищу ( диплом бакалавра),  Стрельченко О.М., Мега О.А. – неповну  вищу юридичну освіту (диплом молодшого спеціаліста). Бут  В.І. - середню спеціальну юридичну освіту. Крім того, ці працівники мають значний досвіт  роботи в суді, тривалий час працюють в суді на різних посадах: Стрельченко О.М. — 30 років, Бут В.І. - 25 роки.

У статистичних звітах, які Роменський міськрайонний суд Сумської області (згідно затвердженого графіку) подає до ТУ ДСА у Сумській області, відображається повна та достовірна інформація. Останні  роки звіти будувалися в автоматичному режимі без виявлених помилок, що являється підтвердженням того, що обліково – статистична робота ведеться на належному рівні.

З приводу питань організації ведення судової статистики, порядку  складання та здачі статистичних звітів про роботу суду головою суду та керівником апарату суду протягом року проводилися оперативні наради з працівниками суду щодо обговорення проблемних питань. Крім того, протягом року проводилися оперативні наради щодо організації роботи канцелярії суду та роботи суду в цілому.

Для підвищення професійного рівня та для покращення якості роботи  на протязі року проводилися виробничі навчання працівників апарату за темами, які затвердженні в Планах виробничого навчання працівників апарату Роменського міськрайонного суду на 1,ІІ  півріччя 2015 року. Працівники  апарату суду, які займаються обліково – статистичною роботою  приділяють увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінально процесуального  кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

Згідно плану роботи суду проводяться аналізи та узагальнення , щодо діяльності суду у здійсненні правосуддя. Узагальнення  проводяться щорічно або кожні півроку. Наприклад,  Аналіз стану здійснення правосуддя Роменським міськрайонним  судом, навантажденність на суддів.  Проводяться узагальнення судової практики щодо розгляду різних категорій справ. Проведення аналітичних досліджень по конкретним проблемним питанням допомагає виробити певну практику вирішення цих питань, виявити негативні моменти та наслідки і внести конкретні пропозиції і рекомендації по поліпшенню стану організації роботи  в суді. За результатами узагальнень та аналізів, проводяться оперативні наради з суддями та працівниками апарату суду, де висвітлюються найбільш актуальні  та проблемні питання,  які спрямовані на надання практичної та методичної допомоги працівникам апарату суду, а саме працівникам  відповідальним за обліково – статистичну роботу суду.

Підсумовуючи вище сказане, можна зробити висновок, що обліково-статистична робота у Роменському міськрайонному суді Сумської області ведеться на належному рівні. Всі проблеми, які виникають під час роботи з АСДС, знаходять вирішення в конструктивному діалозі головного спеціаліста з інформаційних технологій Василенком О.Ю. та  кол- центром Державне підприємство «Інформаційні судові системи».

 Формування звітів у автоматичному режимі та відсутність зауважень при прийнятті звітів у ТУ ДСА України в Сумській області протягом  декількох останніх звітних періодів свідчить про високий рівень  обліково-статистична робота у Роменському міськрайонному суді Сумської області.

 

 

ГОЛОВА РОМЕНСЬКОГО

МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ

СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ                                                          О.Ф.ЯКОВЕЦЬ

 

Вик: пом. голови суду Марюха В.О.

         Тел.(05448) 2-32-44